Hoe kom ik hoger in Google? 4 simpele stappen

online marketing

Het optimaliseren van uw website, zodat hij hoger in Google en andere zoekmachine resultaten wordt getoond.

Hoe krijg ik mijn website hoger in Google en andere zoekmachines? Toen ik begon als webmaster, waren er tal van zoekmachines. Vandaag de dag, zijn er, voor het grootste deel, nog slechts Google en Bing, Google krijgt de meerderheid van de bezoekers. smoop.nl krijgt ook de meeste bezoekers via Google. Dit artikel geeft enkele tips over hoe u de positie van uw site in de zoekmachine resultaten op Google kunt verbeteren.

Het verbeteren van uw site’s plaatsing op Google’s resultatenpagina

Google rangschikt een pagina op basis van een groot aantal factoren. Wat deze factoren precies zijn is blijkbaar een bedrijfsgeheim, maar er zijn een aantal bekende eigenschappen die bijdragen aan de ranking van een pagina.

  1. Links naar uw website

    Een van de factoren die bijdraagt aan een webpagina die beschouwd wordt als “belangrijk” voor Google, is het aantal links die naar de pagina. Bijvoorbeeld, als uw pagina 100 kwalitatieve links heeft dan leiden die links tot een hogere ranking dan een (in Google’s beoordeling) dan een site met slechts 20 links.

    Maar wat zijn “kwalitatieve” links? Dit zijn links van andere populaire pagina’s, dat wil zeggen, pagina’s die, zelf, veel (kwalitatieve) links naar zich hebben. (Ja, ik weet het. Mijn definitie is cirkelvormig. En het is mogelijk dat de zoekmachine ook andere factoren heeft die de kwaliteit van een link bepalen.)

    Hoe dan ook, in het algemeen, omdat Google uw pagina’s rangschikt op basis van het aantal links die naar uw pagina verwijzen, zal uw site het beter doen als er meer links verwijzen naar uw site.

  2. Uw titel tag

    Google lijkt om gewicht te geven aan de titel van uw pagina. Op titel, bedoel ik de tekst die is ingeklemd tussen de HTML <TITLE> tags in het <head> -gedeelte van uw webpagina.

    Als u een web editor die automatisch voegt een titel als “Nieuw Document” te gebruiken, vergeet dan niet om het te veranderen om een aantal betekenisvolle teksten met uw zoekwoorden in het voordeel van uw zoekwoorden aan deze functie toe te voegen. Anders wordt uw site alleen getoont in de zoekresultaten wanneer iemand zoekt naar “Nieuw Document”. Om hoger in Google te komen is de titel de belangrijkste factor om het onderwerp van uw site te bepalen (door zoekmachines)

    Let op: met “keywords”, bedoel ik de woorden die mensen zullen gebruiken bij het zoeken naar uw site. Bijvoorbeeld, als uw site fietsen verkoopt, dan is een sleutelwoord voor uw site “fietsen”, want dat is het woord dat u zou verwachten als mensen in Google op zoek gaan naar fietsen.

  3. Uw pagina moet de woorden bevatten waarvan je denkt dat mensen ze gebruiken bij het vinden van uw site

    Om hoger in Google te komen heeft u naast de titel tag, wanneer iemand zoekt naar een reeks woorden, zeggen: “Widget X”, die woorden moet daadwerkelijk plaatsvinden op uw pagina. Denken vanuit het oogpunt van een zoekmachine. Als u niet de woorden om te zetten “Widget X” ergens op de pagina, hoe wordt de zoekmachine verondersteld om te weten dat de pagina gaat over dat onderwerp? De zoekmachine is geen mens die gevolgtrekkingen uit de algemene toon en de inhoud van de pagina kan tekenen. Zelfs als het kan omgaan met een aantal synoniemen, je gaat om te concurreren met andere sites die zich specifiek die woorden hebben geplaatst op hun site. Om hoger in Google te komen kun je het best ranken op woorden die veel gezocht worden maar waar weinig concurrerende pagina’s op staan.

    Ik weet dat dit punt vanzelfsprekend lijkt (zodra je dit tegenkomt). Echter, uit ervaring, blijken veel webmasters (waaronder ik) zich dat niet te realiseren, als ze voor het eerst beginnen.

  4. Trefwoord gevulde links

    Volgens een paper gepubliceerd door een van de oprichters van Google , als de links die naar uw pagina heeft een aantal woorden in hen, zullen die woorden door Google worden beschouwd als een extra indicatie van de inhoud van uw pagina. Zo zal een link met de tekst “Cheap Shoe Store” wijzend op uw pagina Google veroorzaken om te denken dat uw pagina relevant is wanneer iemand zoekt naar ‘goedkope schoenenwinkel “.Echter, mijn aanbeveling is dat als je denkt dat een bepaalde reeks woorden om uw site relevant is, vertrouw niet op een aantal willekeurige site op het internet een link naar je met die woorden. Zet ze direct op uw pagina.

Hulp nodig om uw site vindbaar te maken? klik dan hier of bel / stuur een mailtje

hoger in google

Andere Google Tips

 

  1. Gebruik een Search Engine Sitemap

    Hoewel niet strikt noodzakelijk is, als u vindt dat Google (of Bing, wat dat betreft) niet in staat is om een aantal pagina’s op uw website te ontdekken, maak een site map. Ik bedoel niet het type gebruiker site map die je ziet op smoop.nl (die vooral bedoeld is voor de mens), maar een site map die speciaal is ontworpen voor zoekmachines . Hoewel een dergelijke site map kan niet garanderen dat Google-index en de lijst van elke pagina, het zal in ieder geval helpen de ontbrekende pagina’s te ontdekken of uw site-ontwerp is zodanig dat het de zoekmachine heeft belemmerd van hen voor het vinden.

  2. Controleer uw robots.txt-bestand

    Net als alle andere respectabele zoekmachines, zal Google te lezen en te gehoorzamen een speciale tekst bestand op uw website genaamd de “robots.txt” bestand. U kunt bepalen waar zoekmachines zijn toegestaan om te gaan met dit bestand. Een logisch gevolg hiervan is dat u ook per ongeluk kan blokkeren de zoekmachine van plan om bepaalde delen van uw site. Het is over het algemeen een goed idee om een robots.txt-bestand te maken voor uw website, zelfs als het een leeg bestand met nul bytes (wat betekent dat zoekmachines mogen indexeren alles op uw site).

  3. ALT-tekst op afbeeldingen

    Als u foto’s op uw website te plaatsen, zonder de moeite te nemen ALT-tekst te plaatsen, is het nu een goed moment om ze toe te voegen. Een “ALT tekst” (of alternatieve tekst) is gewoon een manier om een korte beschrijving (met woorden), van wat uw afbeelding laat zien. Zij zijn nodig door de software wordt gebruikt door de blinde, zodat ze weten wat er in het beeld. Aangezien alle zoekmachines, waaronder Google, zijn in wezen blind, met een beroep op woorden, moeten ze ook de ALT-tekst. De beschrijving geeft u in de ALT-tekst wordt behandeld als de woorden die zich op uw webpagina, hoewel ik weet niet of ze als even belangrijk worden beschouwd.

  4. Wees voorzichtig met wie je links uitwisseld

    Google’s gebruik van links naar een website te rangschikken heeft ten minste 2 bijwerkingen op het Internet. Ten eerste, mensen die tot een hogere bezig hebben bedrijven te rangschikken om ze te voorzien van ontelbare verbindingen. Die bedrijven vermoedelijk het opzetten van een hele hoop van de sites voor het enige doel van het koppelen aan hun klanten. Ten tweede, als een reactie op deze, de Google-programmeurs hebben wraak (en blijven doen) door diskrediet links van dergelijke “koppeling netwerken” alsook straffen de sites die ze betalen voor de dienst.Het is blijkbaar mogelijk om afoul van dit uitvoeren, zelfs als je niet van plan het kopen van links. Bijvoorbeeld, als je niet voorzichtig bent, en zijn bezig een zoekmachine optimalisatie ( “SEO”) bedrijf om de prestaties van uw site op Google te verbeteren, en ze gebruiken een link netwerk, uw site kan per ongeluk verstrikt raken in het kruisvuur van deze voortdurende oorlog tussen de koppeling netwerken en Google.

  5. De META keywords tag wordt genegeerd

    De zoekmachine van Google negeert de META keywords tag, en is altijd zo gedaan. Als u spam van enkele wannabe search engine optimization ‘specialist’ je te vertellen dat je nodig hebt om deze toe te voegen aan uw site hebben ontvangen, twee keer nadenken over het inhuren van hem / haar, omdat deze aanbeveling al geeft je een hint van de omvang van zijn / haar kennis .

  6. Dynamische pagina’s en hoger in Google komen

    Net als alle moderne zoekmachines (ja, alle 2 van hen), Google is in staat om index dynamisch gegenereerde pagina’s, zo lang als een link naar die pagina’s bestaat ergens. Bijvoorbeeld, een pagina als “http://example.com/showstuff.php?page=19” kan worden geïndexeerd door Google, zodat je niet echt nodig hebt om uw URL’s te herschrijven als je niet kan worden gehinderd.Als u een dynamisch gegenereerde pagina die u denkt dat moet worden geïndexeerd, maar zorg ervoor dat u een link naar het ergens op uw site. Dit geldt voor alle webpagina’s die u toch wilt laten indexeren, dus zelfs als je niet begrijpt wat ik bedoel met “dynamische pagina”, het maakt niet uit. Zorg ervoor dat alle pagina’s van uw site gevonden kunnen worden door middel van ten minste een link op uw site. Als zij niet worden gekoppeld aan ergens, zal niemand in staat zijn om het te vinden, noch Google noch uw bezoekers (tenzij ze helderziend zijn). (uw site komt zo dus niet hoger in Google, en wordt waarschijnlijk helemaal niet getoond.

  7. Het uitschakelen van de cache van uw pagina geen invloed op uw Page Rank

    In de oude geschiedenis, werd beweerd dat Google pagina’s die hij verbood uit caching hun pagina’s zou bestraffen. Zoals u weet, de zoekmachine van Google cache van de pagina wordt geïndexeerd, tenzij anders aangegeven. Om problemen met mensen die dit een hekel te vermijden, ze laten plaatsen om te instrueren Google die pagina’s niet te cachen.Google heeft blijkbaar publiekelijk ontkend dat het uitschakelen van caching rangschikking van de pagina’s van invloed zou zijn op geen enkele manier. Ik heb de neiging om hun eis te geloven.

  8. Verspil geen tijd met de Google Toolbar Page Rank

    In de prehistorie, kon je iets bekend als de Google Toolbar naar uw webbrowser toe te voegen, en neem iets bekend als de “Page Rank” getoond voor elke site die u bezoekt. In die dagen, zou de “Page Rank” u een idee van hoe belangrijk Google dacht dat uw site was te geven.Tegenwoordig is de Page Rank is slechts één van de schijnbaar ontelbare factoren die worden gebruikt door Google in de rangschikking een website. Zij ontmoedigen ook mensen uit gericht op de Page Rank, en als gevolg daarvan, niet echt de achterban op de werkbalk tijdig bij te werken. (Dat wil zeggen, de getoonde rang is vaak vele maanden verouderd en helpt niet meer om hoger in Google te komen.) In feite, ik weet niet zeker of de page rank, zelfs op de werkbalk niet meer wordt getoond.Met andere woorden, het is niet de moeite waard om de toolbar te installeren.

Hulp nodig om uw website vindbaar te maken? klik dan hier of bel / stuur een mailtje

Wilt u reclame maken voor uw fysieke winkel? Probeer het eens voor uw eigen deur met een stoepbord!

[Totaal: 7    Gemiddelde: 5/5]

Geef een reactie